03 та 17 квітня 2024 року в режимі онлайн консультанотом КЗ “Рокитнівський ЦПРПП” Оксаною ПОМІН був проведений тренінг «Використання штучного інтелекту в освітньому процесі» для педагогічних працівників Остківського,та Сновидовицького ліцеїв, Томашгородського ліцею №1, Нетребської та Томашгородської гімназії.

Штучний інтелект (ШІ) стрімко розвивається й має значний потенціал для покращення освітнього процесу. Ось декілька прикладів його використання:

Індивідуалізація навчання:

  • ШІ може створювати персоналізовані навчальні плани, які враховують сильні та слабкі сторони, стиль навчання та темп кожного учня.
  • Адаптивні системи навчання можуть динамічно підлаштовувати складність завдань під рівень знань учня, надаючи їм оптимальний виклик.
  • Програмне забезпечення на основі ШІ може аналізувати письмові роботи учнів та надавати їм детальний зворотний зв’язок щодо граматики, стилю та змісту.

Автоматизація завдань:

  • ШІ може автоматизувати рутинні завдання, такі як перевірка тестів, оцінювання робіт та ведення обліку, звільняючи час вчителів для більш змістовної взаємодії з учнями.
  • Чат-боти на основі ШІ можуть відповідати на запитання учнів, надавати їм інформацію та підтримку, а також допомагати з реєстрацією та іншими адміністративними завданнями.
  • Системи автоматичного розпізнавання мовлення можуть використовуватися для транскрибування лекцій та інших аудіоматеріалів, роблячи їх доступними для учнів з вадами слуху або тих, хто віддає перевагу візуальному сприйняттю інформації.

Підтримка учнів з особливими потребами:

  • ШІ може використовуватися для створення персоналізованих навчальних середовищ, які відповідають потребам учнів з аутизмом, порушеннями навчання або іншими інвалідностями.
  • Програмне забезпечення на основі ШІ може допомогти учням з дислексією читати та розуміти текст, а також учням з вадами мовлення спілкуватися.
  • Системи візуалізації та доповненої реальності можуть використовуватися для створення інтерактивних навчальних матеріалів, які роблять абстрактні поняття більш зрозумілими.

Покращення співпраці:

  • ШІ може використовуватися для створення онлайн-платформ, які полегшують співпрацю між учнями, вчителями та батьками.
  • Інструменти на основі ШІ можуть допомогти учням спілкуватися один з одним, ділитися ідеями та спільно працювати над проектами.
  • Системи аналізу даних можуть допомогти вчителям відстежувати прогрес учнів та виявляти сфери, які потребують додаткової уваги.

Важливо зазначити, що використання ШІ в освіті має певні етичні та практичні аспекти, які слід враховувати:

  • Упередженість алгоритмів: Важливо, щоб системи ШІ розроблялися та використовувалися таким чином, щоб не посилювати існуючу упередженість або дискримінацію.
  • Захист даних: Необхідно забезпечити конфіденційність та безпеку особистих даних учнів.
  • Цифрова грамотність: Учні та вчителі повинні мати навички, необхідні для ефективного та відповідального використання технологій ШІ.
  • Доступність: Важливо, щоб технології ШІ були доступними для всіх учнів, незалежно від їхнього походження чи соціально-економічного статусу.

Загалом, штучний інтелект має великий потенціал для революціонізації освіти, роблячи її більш персоналізованою, ефективною та доступною. Проте важливо використовувати цю технологію відповідально та етично, з урахуванням усіх можливих ризиків та переваг.