03 та 17 квітня 2024 року в режимі онлайн консультанотом КЗ “Рокитнівський ЦПРПП” Оксаною ПОМІН був проведений тренінг «Використання штучного інтелекту в освітньому процесі» для педагогічних працівників Остківського,та Сновидовицького ліцеїв, Томашгородського ліцею №1, Нетребської та Томашгородської гімназії.
Штучний інтелект (ШІ) стрімко розвивається й має значний потенціал для покращення освітнього процесу. Ось декілька прикладів його використання:
Індивідуалізація навчання:
- ШІ може створювати персоналізовані навчальні плани, які враховують сильні та слабкі сторони, стиль навчання та темп кожного учня.
- Адаптивні системи навчання можуть динамічно підлаштовувати складність завдань під рівень знань учня, надаючи їм оптимальний виклик.
- Програмне забезпечення на основі ШІ може аналізувати письмові роботи учнів та надавати їм детальний зворотний зв’язок щодо граматики, стилю та змісту.
Автоматизація завдань:
- ШІ може автоматизувати рутинні завдання, такі як перевірка тестів, оцінювання робіт та ведення обліку, звільняючи час вчителів для більш змістовної взаємодії з учнями.
- Чат-боти на основі ШІ можуть відповідати на запитання учнів, надавати їм інформацію та підтримку, а також допомагати з реєстрацією та іншими адміністративними завданнями.
- Системи автоматичного розпізнавання мовлення можуть використовуватися для транскрибування лекцій та інших аудіоматеріалів, роблячи їх доступними для учнів з вадами слуху або тих, хто віддає перевагу візуальному сприйняттю інформації.
Підтримка учнів з особливими потребами:
- ШІ може використовуватися для створення персоналізованих навчальних середовищ, які відповідають потребам учнів з аутизмом, порушеннями навчання або іншими інвалідностями.
- Програмне забезпечення на основі ШІ може допомогти учням з дислексією читати та розуміти текст, а також учням з вадами мовлення спілкуватися.
- Системи візуалізації та доповненої реальності можуть використовуватися для створення інтерактивних навчальних матеріалів, які роблять абстрактні поняття більш зрозумілими.
Покращення співпраці:
- ШІ може використовуватися для створення онлайн-платформ, які полегшують співпрацю між учнями, вчителями та батьками.
- Інструменти на основі ШІ можуть допомогти учням спілкуватися один з одним, ділитися ідеями та спільно працювати над проектами.
- Системи аналізу даних можуть допомогти вчителям відстежувати прогрес учнів та виявляти сфери, які потребують додаткової уваги.
Важливо зазначити, що використання ШІ в освіті має певні етичні та практичні аспекти, які слід враховувати:
- Упередженість алгоритмів: Важливо, щоб системи ШІ розроблялися та використовувалися таким чином, щоб не посилювати існуючу упередженість або дискримінацію.
- Захист даних: Необхідно забезпечити конфіденційність та безпеку особистих даних учнів.
- Цифрова грамотність: Учні та вчителі повинні мати навички, необхідні для ефективного та відповідального використання технологій ШІ.
- Доступність: Важливо, щоб технології ШІ були доступними для всіх учнів, незалежно від їхнього походження чи соціально-економічного статусу.
Загалом, штучний інтелект має великий потенціал для революціонізації освіти, роблячи її більш персоналізованою, ефективною та доступною. Проте важливо використовувати цю технологію відповідально та етично, з урахуванням усіх можливих ризиків та переваг.